Prutsers

Nee, lieve deelnemers ik heb het nu eens niet tegen jullie. Echt niet! Ik heb het natuurlijk over Bau en Lau. Andere woorden schieten mij wel naar binnen maar die zal ik hier niet herhalen. Doet zo'n afbreuk aan dit prestigeuze Tourspel.

 

Stel, je bent professioneel wielrenner, en je staat in de top 10 van de grootste en belangrijkste rittenkoers van de wereld. Jarenlang trainen, afzien, zwoegen, bloed, zweet en tranen. Je trapt je een slag in de rondte om te staan waar je staat. Zevende en achtste in het algemeen klassement.

En stel je hebt nog uitzicht "naar boven". Dan bereid je toch ,jouw individuele tijdrit, minitieus voor?

Tuurlijk, daar ben je prof voor! Heb je een heel team om je heen voor....

 

Nee, niet voor onze Bau en Lau! Die besluiten in al hun wijsheid om op een mooie, nieuwe, speciaal voor hun ontworpen tijdritfiets de tijdrit te gaan rijden.

Slim, over nagedacht, sterk!

 

Een ding, klein detail, zijn ze vergeten. Ze hadden er nog nooit op gereden! En zo verlies je "gewoon" respectievelijk even 9,26 minuten of 6,03 minuten op de winnaar.

Ze staan beiden nog wel in de top 10...maar de Nederlanders bewijzen hier toch maar eens keihard dat ze niet de allerslimsten zijn.

Om dit te bewijzen heb ik hieronder de foto's van beide

"lichten". Ontkennen heeft, mijns inziens, na het bekijken van de foto's geen zin meer.

 Wel hebben ze een mooi groen pakkie en dito helm. Knappen ze toch van op.

 

Dom en
Dom en
Ook dom
Ook dom

Met alleen de rit naar Parijs nog voor de boeg en het heeeel spannend in het Tourspel. Sterker nog: het is nog nooit zo spannend geweest!

Floris plaatst een tussensprint en staat nu gedeeld eerste met Carlo. Het zal toch niet waar zijn, denk ik dan.

Maar ook Edvard en Veronique maken nog volop kans op de eindoverwinning.

 

Morgen dus de laatse etappe. Bijna zeker een massasprint op de Champs Elysees. Natuurlijk sluiten we af met dubbele punten en daarnaast zijn er nog maximaal 310 punten te vergeven met de diverse klassementen. 

 

Wie gaat winnen weten we pas morgenavond. De finish is wordt pas tussen 19.00 en 19.15 uur verwacht.

Aangezien ik morgenavond eerst wat verplichtingen heb, zal de uitslag pas later op de avond volgen.

 

Tot morgen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Tourspel 2015

Doe mee