Ontroostbaar

We kunnen natuurlijk flauwe grapjes maken en dat doen we dan ook regelmatig.

Maar stel je heet Jack Bauer (nee, niet die van "24") en reed in de 15e etappe van de Tour de France samen met Martin Elmiger op kop.

En doe je dan zo'n 222 kilometer lang. Je ziet de finisch, je gaat de sprint aan, je laat je medevluchter achter je, je ziet, ruikt en voelt de streep...........en dan dendert het peleton over je heen. Je hebt niets, helemaal niets...

Dan zie je er dus zo uit...

 

 

 

I'm Jack Bauer, huilebalk!
I'm Jack Bauer, huilebalk!

Hij had de eerste Nieuw Zeelander kunnen zijn, die een touretappe won.

Helaas voor hem, ga maar lekker thuis schapen scheren of kiwi's plukken, maar val ons niet lastig. Huilebalk.

 

Ook vandaag dus weer een mooie etappe. Erbarmelijke omstandigheden.

De laatste 80 kilometer over gingen over spekgladde wegen. Het regende hard, heel hard. 

 

Ondertussen was Bauer die op amper 25 meter voor de streep de sprinters voorbij hoorde suizen, ontroostbaar. 'Het is een enorme teleurstelling. Al als kind droomde ik ervan een etappe te winnen in de Tour. Zeker als knecht krijg je niet zo veel kansen. Martin en ik wisten ook dat we in het slechte weer een kans hadden voorop te blijven. Ik dacht dat ik ging winnen tot ik me realiseerde dat ik niets had. Ik was dichtbij en toch zo ver weg.'

 

Goed nieuws voor ons allen. Onze "verloren zoon" Ron heeft zich gemeld. Hij is weer thuis. We zijn voorzichtig optimistisch. Het is toch even afwachten of Ron zonder blijvende emotionele en/of geestelijke schade de afgelopen weken is doorgekomen.

Natuurlijk zijn we heel blij dat "Casa 18" weer compleet is.

 

In het spel veranderde er vandaag bijna niets. We hadden vandaag maar liefst 14 dagwinnaars. Thijs en de top 13 van het spel schreven allemaal 58 punten bij. 

 

Onderin doet Arie kanarie een verwoedde poging om de laatste plaats van Johan over te nemen. De vraag die wij stellen is:

"Zorgt Arie Kanarie ervoor dat Johan naar zijn laatste plaats kan fluiten?"

Johan zal dan ontroostbaar zijn.

 

Wordt vervolgd.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Tourspel 2015

Doe mee