Ook Talansky uit de Tour

Een dag nadat hij op heroïsche wijze de finish van de elfde etappe bereikte, heeft Andrew Talansky toch besloten om de Tour de France te verlaten. De Amerikaanse winnaar van het afgelopen Critérium du Dauphiné gaat donderdag niet van start in de twaalfde rit, die leidt van Bourg-en-Bresse naar Saint-Etienne.

Talansky kwam deze Tour twee keer keihard ten val, waarvan één keer in een volle sprint. In de rit van woensdag naar Oyonnax had de kopman van Garmin-Sharp zo veel last van zijn verwondingen, dat hij moest lossen uit het peloton. Hij stapte zelfs van zijn fiets en leek te gaan opgeven, maar zette zijn lijdensweg toch voort. Hij haalde de finish, ruim een half uur na winnaar Tony Gallopin.

"Mijn hart is gebroken", zegt Talansky over zijn opgave. "Mijn seizoen was gebouwd rond deze Tour. Ik hoopte op de rustdag te kunnen herstellen van mijn valpartijen en heb er alles aan gedaan om de rit van woensdag door te komen, maar uiteindelijk was het allemaal te veel. Ik ga naar huis om uit te rusten en te herstellen."

 

Ook de harten maar liefst 10 deelnmers aan het Tourspel zijn waarschijnlijk gebroken. Het is veel werk om ze bij naam of toenaam te benoemen maar omdat het kan en omdat leuk is.......Hoi Floris, Koos, Johan,Herr Fischer, Gerrit, Jan , Ricardo, Rob, Teun en als laatste "de vrouw van Sjaak"

de groetjes!

 

Om de pijn te verzachten toch een fotootje....

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 6
  • #1

    the Case (donderdag, 17 juli 2014 14:18)

    Opnieuw een stap in de goede richting voor Johan in zijn toch al zo succesvolle strijd om de rode lantaarn. Chapeau Johan!!

  • #2

    Johan (donderdag, 17 juli 2014 20:11)

    Ik hoop dat ik nog 5 renners over heb in Parijs!

  • #3

    johan (donderdag, 17 juli 2014 20:13)

    @ the case, wacht maar tot we echte bergjes krijgen!

  • #4

    Herr Fischer (donderdag, 17 juli 2014 20:26)

    Ik heb het slechte gevoel dat er alles aan gedaan wordt om mij niet hoog te laten eindigen in deze poule, en dat de invloed van Carlo zelfs tot in Frankrijk reikt... Hoe hij het flikt, ik weet het niet... Maar het begint wel op te vallen!

  • #5

    tourspel (vrijdag, 18 juli 2014 09:18)

    @Johan, fijn dat je nog zo positief blijft!

  • #6

    tourspel (vrijdag, 18 juli 2014 09:20)

    @ Herr Fischer,
    dat noem ik gewoon "kwaliteiten hebben"

Tourspel 2015

Doe mee